مسجد سیـّد - شهرستان جهرم

جهرم، بلوار شهید بهشتی (حافظ) ، روبروی حوزه علمیه امام خمینی(ره)

مسجد سیـّد - شهرستان جهرم

جهرم، بلوار شهید بهشتی (حافظ) ، روبروی حوزه علمیه امام خمینی(ره)

مسجد سیـّد - شهرستان جهرم

این وبلاگ به اعلام برنامه های فرهنگی مسجد سید شهرستان جهرم می پردازد و در زمینه نشر معارف دینی فعالیت می نماید.

سامانه پیامکی: 50002191910014

دسترسی به فایل صوتی سخنرانی های مسجد سبد از طریق پیام رسان های سروش، گپ، ایتا و تلگرام

پیام رسان ایرانی گپ:
https://gap.im/MasjedeSeyyed

پیام رسان ایرانی سروش:
https://sapp.ir/MasjedeSeyyed

پیام رسان ایرانی ایتا:
https://eitaa.com/MasjedeSeyyed

پیام رسان تلگرام:
https://telegram.me/MasjedeSeyyed

اعلام نظرات و پیشنهادات از طریق ادمین کانال: https://telegram.me/m_seyyed

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

فضل03

فایل صوتی سخنرانی حاج آقا مصلی نژاد پیرامون لزوم احترام به امامزادگان به ویژه حضرت فضل بن موسی (علیهما السلام) /حجم: 2.6 مگابایت/  دریافت

امامزاده «فضل بن موسی بن جعفر(علیهما السلام) » بنا به قول مشهور در شهرستان جهرم مدفون است.

بر طبق آمار موجود در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم، این شهر زیبا وبا معنویت به مانند صدفی سبز، شصت و یک تن از فرزندان و نوادگان خاندان عصمت وطهارت: را در سینه خود جای داده است. امامزاده حسین(ع) و امامزاده فضل(ع) مشهورترین آنها می باشند.

فضل بن موسی چگونه به جهرم آمد؟

کاروانی از اهل بیت، همراه با فاطمه معصومه(س) جهت زیارت و دیدار با امام علی بن موسی الرضا(ع) از مدینه عازم ایران شدند که خبر شهادت امام رضا(ع) درنزدیکی شهر قم به ایشان رسید. به دستور حضرت معصومه(س) کاروان راهی شهر قم شدو طولی نکشید که ایشان بر اثر بیماری درگذشتند و یا بنا به برخی اقوال بر اثرمسمومیت به شهادت رسید. از طرفی دستگاه حاکم دستوری را به والیان شهرهای مختلف صادر کرد تا اهل بیت(ع) را در هر کجا مشاهده نمودند فورا به شهادت برسانند. و به این ترتیب امامزادگانی که همراه با حضرت معصومه(س) به ایران آمده بودند، به ناچار متفرق شدند و هر کدام به منطقه ای عزیمت کرده، به صورت ناشناس به زندگی ادامه دادند اما تعداد زیادی از آنها شناسایی شدند و به شهادت رسیدند...

مجتبی
۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۴ ۱ نظر

امام صادق(علیه السلام) پیش از ولادت کریمه آل محمد (صلی الله علیه و آله) فرمود: خدا را حرمى است و آن مکه است، امیرمؤمنان(علیه السلام)  را حرمى است و آن کوفه است، و ما اهل بیت را حرمى است و آن قم است. بزودى بانویى به نام فاطمه از تبار من در آن جا دفن شود که هر کس به زیارتش بشتابد، بهشت بر او واجب مى گردد.

مراسم ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و آغاز دهه کرامت در مسجد سید برگزار گردید. در صبح روز ولادت، حاج آقا مصلی نژاد ضمن تبریک فرارسیدن این ایام، به بیان فضیلت توسل به امامزادگان واجب التعظیم پرداختند. ایشان در ادامه به نکاتی پیرامون سندیت امامزاده فضل بن موسی (علیه السلام) اشاره نمودند.

در ظهر روز ولادت نیز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر حضار از مدیحه سرایی آقای ابوالفضل قناعت پیشه بهره مند گشتند. فایل صوتی سخنرانی و مداحی روز ولادت کریمه اهل بیت (علیهم السلام) و قطعه صوتی سخنرانی حاج آقا مصلی نژاد پیرامون شأن والای حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در این قسمت قرار گرفته است.

سخنرانی حاج آقا مصلی نژاد - صبح روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)/حجم:2.6مگابایت/

صحبت های حاج آقا مصلی نژاد پیرامون شأن حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)/حجم:0.5مگابایت/

مداحی حاج ابوالفضل قناعت پیشه - روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)/حجم:3.1مگابایت/

مجتبی
۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۴۶ ۰ نظر


مراسم سوگواری شهادت جانسوز رییس مکتب تشیع، امام جعفر بن محمد الصادق (علیه الصلوه و السلام) در مسجد سید شهرستان جهرم برگزار گردید. در این مراسم باشکوه حاج آقا مصلی نژاد به بیان دو روایت از آن حضرت پرداختند که به شأن بالای معرفت به ائمه معصومین (علیهم السلام) در برابر امور دنیوی و نیز اهمیت نماز مربوط می شد. در پایان جلسه حضار از مرثیه خوانی آقای حمیدرضا قناعتیان بهره مند و به سینه زنی پرداختند.

فایل صوتی و تصاویری از این مراسم در این قسمت قرار دارد.

سخنرانی /حجم: 7.3 مگابایت/ دریافت

روضه خوانی /حجم: 2.9 مگابایت/دریافت

سینه زنی - بخش اول /حجم: 1.3 مگابایت/دریافت

سینه زنی - بخش دوم (به یاد امام و شهدا) /حجم: 0.7 مگابایت/دریافت

دعای پایانی /حجم: 0.4 مگابایت/دریافت

 

مجتبی
۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۳ ۱ نظر


در این بخش سخنرانی های حاج آقا مصلی نژاد که از روز هشتم شوال، سالروز تخریب بقیع، پیرامون افراطی گری و ریشه آن در بین جامعه اسلامی آغاز شده است، قرار خواهد گرفت. در این سخنرانی ها ریشه افراط گرایی در بین اهل تسنن (وهابیّت) و در بین تشیع (شیعه انگلیسی) بیان می گردد.

فایل صوتی جلسه اول: هشتم شوال 1436 / حجم: 6 مگابایت/

فایل صوتی جلسه دوم: نهم شوال 1436 / حجم: 8.6 مگابایت/

فایل صوتی جلسه سوم: دهم شوال 1436 / حجم: 8 مگابایت/

فایل صوتی جلسه چهارم: یازدهم شوال 1436 / حجم: 7.6 مگابایت/

مجتبی
۰۷ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۸ ۰ نظر

مراسم سالروز تخریب بارگاه مطهر ائمه بقیع (علیهم السلام) در مسجد سید برگزار گردید. در این مراسم حاج آقا مصلی نژاد نکاتی پیرامون تاریخچه قبرستان بقیع و تخریب قبور مطهر ائمه (علیهم السلام) بیان نمودند. در ادامه مداح اهل بیت عصمت و طهارت حاج ابوالفضل قناعت پیشه با مرثیه خوانی خود، نمازگزاران را به فیض رساندند. لازم به ذکر است که طی روزهای آینده سخنرانی های حاج آقا مصلی نژاد در رابطه با تحلیل تاریخی تخریب بقیع ادامه خواهد داشت.

فایل صوتی سخنرانی و مداحی در ادامه قرار دارد:

فایل صوتی سخنرانی حاج آقا مصلی نژاد /حجم: 6 مگابایت/دریافت سخنرانی

فایل صوتی مداحی حاج ابوالفضل قناعت پیشه /حجم: 6.3 مگابایت/ دریافت مداحی

در ادامه شعر آیت الله صافی گلپایگانی که به مناسبت سالروز تخریب بقیع سروده اند و در این مراسم توسط حاج ابوالفضل قناعت پیشه به صورت مداحی قرائت شد، قرار داده شده است.

مجتبی
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۱ ۲ نظر