مسجد سیـّد - شهرستان جهرم

جهرم، بلوار شهید بهشتی (حافظ) ، روبروی حوزه علمیه امام خمینی(ره)

مسجد سیـّد - شهرستان جهرم

جهرم، بلوار شهید بهشتی (حافظ) ، روبروی حوزه علمیه امام خمینی(ره)

مسجد سیـّد - شهرستان جهرم

این وبلاگ به اعلام برنامه های فرهنگی مسجد سید شهرستان جهرم می پردازد و در زمینه نشر معارف دینی فعالیت می نماید.

سامانه پیامکی: 50002191910014

دسترسی به فایل صوتی سخنرانی های مسجد سبد از طریق پیام رسان های سروش، گپ، ایتا و تلگرام

پیام رسان ایرانی گپ:
https://gap.im/MasjedeSeyyed

پیام رسان ایرانی سروش:
https://sapp.ir/MasjedeSeyyed

پیام رسان ایرانی ایتا:
https://eitaa.com/MasjedeSeyyed

پیام رسان تلگرام:
https://telegram.me/MasjedeSeyyed

اعلام نظرات و پیشنهادات از طریق ادمین کانال: https://telegram.me/m_seyyed

به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی، مراسمی در مسجد سید شهرستان جهرم برگزار گردید. در این مراسم، حاج آقا مصلی نژاد ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، سالروز ورود حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، سخنان مهمی در رابطه با برگزاری مراسم این ایام بیان فرمودند. (گزارش کامل در ادامه مطلب)

فایل صوتی سخنرانی و نیز خلاصه بیانات حاج آقا مصلی نژاد در این قسمت قرار دارد.

 

 

 

 

سخنرانی کامل روز 12 بهمن 1393- آغاز دهه مبارک فجر /حجم: 6.9 مگابایت/ دریافت سخنرانی کامل

به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی، مراسمی در مسجد سید شهرستان جهرم برگزار گردید. در این مراسم، حاج آقا مصلی نژاد ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، سالروز ورود حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، سخنان مهمی در رابطه با برگزاری مراسم این ایام ایراد فرمودند.

ایشان انقلاب اسلامی را یک بستر بسیار غنی و یک فرهنگ بسیار بزرگ دانستند که درصد مهمی از افراد جهان به واسطه انقلابی که امام امت برپا کردند با نام خدا آشنا شدند و این کار بسیار گسترده و فراتر از کشور ما بود.

استاد حوزه علمیه جهرم ضمن اشاره به این مطلب که دهه فجر بستر بسیار مناسبی برای انتقال کارهای صورت گرفته به نسل های بعدی می باشد، آن را رسالتی مهم بر عهده انقلابیون دانستند که با قلم و صحبت، فضای انقلاب را برای نسل جدید ترسیم نمایند که در غیر اینصورت خطر بزرگ جدایی نسل جوان از افتخارات و دارایی شان، انقلاب ما را تهدید خواهد کرد.

حاج آقا مصلی نژاد سپس با انتقاد از نحوه برگزاری دهه فجر در شهرستان جهرم، بیان کردند که با توجه به ظرفیت عظیم شرکت مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن، بهره برداری لازم از این نیروی عظیم انجام نشده است.

ایشان با طرح این سؤال که «چرا در جهرم وقتی راهپیمایی تمام می شود، مردم از مراسم پایانی راهپیمایی استفاده لازم را نمی برند؟» ، لزوم برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی برای استفاده هرچه بیشتر مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان را خواستار شدند.

حاج آقا مصلی نژاد ضمن بیان غنی بودن شهر جهرم و مجاهدت های بسیار مردم در زمان انقلاب، آن را ظرفتی بزرگ دانستند که باید به نسل بعد منتقل شود و می توان کتاب های زیادی را از خاطرات موجود چاپ نمود. ایشان هم چنین پیشنهاد دادند که در مراسم صبحگاهی مدارس از معلمان پیشکسوت که در انقلاب حضور داشته اند برای بیان خاطرات استفاده شود.

این استاد حوزه علمیه با یادآوری وقایع صدر اسلام به ریزش های زمان امیرالمؤمنین (علیه السلام) اشاره فرمودند که نسل جدید پس از پیامبر(صلی الله علیه وآله) برای یاری حضرت علی (علیه السلام) آماده نشدند و دلیل این خلأ را عدم انجام رسالت توسط برخی خواص دانستند؛ در حالیکه در مقابل دشمنان حضرت به ویژه معاویه در جهت تخریب شخصیت حضرت علی (علیه السلام) فعالیت بسیاری کردند. کار به جایی رسید که اطرافیان امیرالمؤمنین (علیه السلام) می گفتند: «علی (علیه السلام) جنگ بلد نیست» و این ناشی از آن بود که سردار صدر اسلام، خود را با تجربه های زیادی به دهه های بعد رساند اما اطرافیان ایشان نتوانستند خود را به دهه های بعد برسانند و عقب ماندند.

حاج آقا مصلی نژاد با تطبیق این جریان با انقلاب اسلامی ایران و لزوم جا نماندن نسل جدید انقلاب از نسل ابتدای انقلاب، امیدواری خود را برای انجام این رسالت بزرگ از سوی پیشتازان انقلاب اسلامی اعلام کرده و از این عزیزان برای بیان خاطرات و داستان های عبرت آموز دعوت نمودند و آن را نیاز مهم جامعه امروزی برشمردند. ایشان مراسم پایانی راهپیمایی 22 بهمن را فرصتی مناسب برای بهره مندی مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان از خاطرات انقلاب شهرستان جهرم دانستند.

استاد حوزه علمیه جهرم، با درود بر روح معمار کبیر انقلاب اسلامی بخش پایانی سخن خود را به داستان پیاده شدن حضرت امام (رحمت الله علیه) از هواپیما در روز 12 بهمن اختصاص دادند که پس از ورود ایشان، برادر بزگترشان حضرت آیت الله پسندیده (رحمت الله علیه) در هواپیما به استقبال حضرت امام (رحمت الله علیه) می روند و پس از ملاقات، هنگام پیاده شدن، امام برادر خودشان را برای پیاده شدن از هواپیما مقدم دانستند و حتی در آن شرایط احترام به برادر بزرگتر که برایشان به منزله پدر بودند، فراموش نکردند. بالاخره با تدبیر حاج سید احمد آقا فرزند بزرگوار امام (رحمت الله علیهما)، ابتدا حضرت آیت الله پسندیده (رحمت الله علیه) را از هواپیما با احترام پیاده کرده و سپس حضرت امام (رحمت الله علیه) از هواپیما خارج می شوند.

 
۹۳/۱۱/۱۲
مجتبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی