مسجد سیـّد - شهرستان جهرم

جهرم، بلوار شهید بهشتی (حافظ) ، روبروی حوزه علمیه امام خمینی(ره)

مسجد سیـّد - شهرستان جهرم

جهرم، بلوار شهید بهشتی (حافظ) ، روبروی حوزه علمیه امام خمینی(ره)

مسجد سیـّد - شهرستان جهرم

این وبلاگ به اعلام برنامه های فرهنگی مسجد سید شهرستان جهرم می پردازد و در زمینه نشر معارف دینی فعالیت می نماید.

سامانه پیامکی: 50002191910014

دسترسی به فایل صوتی سخنرانی های مسجد سبد از طریق پیام رسان های سروش، گپ، ایتا و تلگرام

پیام رسان ایرانی گپ:
https://gap.im/MasjedeSeyyed

پیام رسان ایرانی سروش:
https://sapp.ir/MasjedeSeyyed

پیام رسان ایرانی ایتا:
https://eitaa.com/MasjedeSeyyed

پیام رسان تلگرام:
https://telegram.me/MasjedeSeyyed

اعلام نظرات و پیشنهادات از طریق ادمین کانال: https://telegram.me/m_seyyed

سلاله پاکان : همزمان با نهم ربیع الاول و به میمنت عیدالزهرا سلام الله علیها و آغاز امامت حضرت اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مراسم جشن باشکوهی از سوی کانون فرهنگی هنری سلاله پاکان در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) برگزار شد .

در این مراسم معنوی که با حضور جمع کثیری از عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شده بود حجت الاسلام والمسلمین محمداسماعیل مصلی نژاد ، از اساتید حوزه علمیه جهرم، سخنرانی نمودند.

متن سخنرانی در ادامه مطلب...

حجت الاسلام والمسلمین محمداسماعیل مصلی نژاد ضمن عرض تبریک ایام پربرکت عیدالزهرا سلام الله علیها و سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به محضر امام زمان (عج) افزودند یکی از نکات بسیار مهم پیرامون عیدالزهرا(س) آن است که در آن به یکی از فروع دین اسلام یعنی تبرّی ، یعنی بیزاری از دشمنان خدا و اهل بیت (ع) ، پرداخته می شود .

ایشان با بیان این مطلب که جلسات اهل بیت (ع) باید جلسات کسب معرفت و محکم کردن مبانی دین باشد افزودند در بحث تبرّی در واقع ما نسبت به دشمنان اهل بیت ابراز انزجار و بیزاری می کنیم . گاهی اوقات این ابراز انزجار به طریق لعن است که این لعن هم به گوش دل و جان ما آشناست .

این استاد حوزه با اشاره به سوالاتی که در زمینه تبرّی مطرح است افزودند بعضی می گویند آیا می شود لعن کرد ؟ و برخی دیگر می گویند اگر می شود لعن کرد چگونه باید لعن نمود ؟ 

آنهایی که اهل زیارت عاشورا هستند می دانند که زیارت عاشورا زیارتی است که از جانب ائمه نیست بلکه از جانب خداوند متعال است لذا زیارت عاشورا یک زیارت قدسی است . ما در زیارت عاشورا می خوانیم که " اَللَّهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فى هذَا الْیَوْمِ وَ فى مَوْقِفى هذا وَ اَیَّامِ حَیاتى بِالْبَرائَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ وَ بِالْمُوالاتِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السّلامُ " این بدان معناست که راه تقرب به خدا بیزاری جستن از دشمنان خدا و اهل بیت و دوست داشتن رسول مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است . لذا در زیارت عاشورا هم سلام است و هم لعن .

محمداسماعیل مصلی نژاد با اشاره به قسمت دیگری از زیارت عاشورا که می فرماید " اَللَّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ "  افزودند شما متوجه می شوید که اگر چه در این زیارت عرض می کنیم " خدایا اختصاص ده ، اوّلین‏ ستمکار را از جانب من به لعنت ، و آغاز کن به آن لعنت اولین را ، سپس دومین و سومین و چهارمین را ، خدایا یزید پنجم‏ آنان را لعنت کن ، و لعنت کن عبید اللّه بن زیاد و پسر مرجانه و عمر بن سعد و شمر و خاندان ابو سفیان خاندان زیاد و خاندان مروان را تا روز قیامت .  " در این زیارت به اسامی اولین ، دومین ، سومین و چهارمین نفر بصورت علنی اشاره نشده است و از نفر پنجم که یزید است علنا نام برده شده است و ...

این استاد حوزه با بیان این مطلب که اصول فقه و منطق علم عقلی هستند و زبان مشترک تمامی انسانها ، صرف نظر از نوع مذهب ، می باشند و قوانین عقلی همه جا حاکم است افزودند آیت الله شیخ محمدرضا مظفّر یکی از علمای متجدد حوزه است که برخی از کتاب هایشان ، نظیر اصول فقه و منطق ، به عنوان کتاب درسی حوزه مطرح است . ایشان که این دو کتاب را بر مبنای عقلی نوشته اند کتاب دیگری به نام " السّقیفه " دارند که اگرچه به زبان عربی است اما برخی از مترجمین آن را ترجمه نموده اند . این کتاب ، که یک کتاب بسیار خواندنی است ، فقط یک کتاب تاریخی نیست بلکه نویسنده پا را فراتر از تاریخ گذاشته و به صورت تاریخ تحلیلی و با یک دید نقّادانه و موشکافانه بحث سقیفه را پی گرفته است .

محمداسماعیل مصلی نژاد با بیان این که روی جلد کتاب السّقیفه سه جمله نوشته شده است افزود چون ملاک این عالم عقلی بوده است با این سه جمله ای که در کنار هم قرارداده است دو برهان را چیده است .

ایشان افزودند قوی ترین سبک استدلال در منطق، برهان است . آیت الله مظفر محتوای برهان را طوری کنار هم قرار داده است که مورد قبول شیعه و سنی است . چون ایشان اول یک آیه از قرآن را آورده ، در حالی که شیعه و سنی قرآن را قبول دارند و حداقل در حد ترجمه با هم اتفاق دارند ، دوم هم اینکه دو حدیثی را که آورده در منابع اهل سنت موجود است لذا یک استدلال بسیار قوی است .

جمله اول آن آیه ۵۷ از سوره مبارکه احزاب است که" إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِینًا "

 خداوند در این آیه که بعد از آیه " إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا " است می فرماید بی ‏گمان کسانى که خدا و پیامبر او را آزار می ‏رسانند خدا آنان را در دنیا و آخرت لعنت کرده و برایشان عذابى خفت‏ آور و خوارکننده  آماده ساخته است .

یکی از برداشت هایی که از مقدمه اول می شود این است که کسی که پیغمبر خدا را بیازارد مورد لعن خدا در دنیا و آخرت است . خداوند او را لعن و از رحمت خودش دور می کند .

جمله دوم آن روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله است که شیعه و سنی آن را بیان کرده اند که خاتم انبیاء محمد (ص) فرمودند " فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی " یعنی فاطمه (س) پاره تن من است کسی که فاطمه (س) را بیازارد مرا آزرده است .

برداشت دوم : کسی که فاطمه (س) را بیازارد رسول خدا (ص) را آزرده است .

جمله سوم  اشاره به این دارد که وقتی حضرت فاطمه (س) در بستر شهادت قرار گرفتند ایشان عده ای که برای ملاقات با حضرت آمده بودند را نپذیرفت . اتفاقا این ماجرا را هم منابع اهل سنت ذکر کرده اند که حضرت زهرا (س) فرمودند

" فإنّی أُشهد الله وملائکته أنَّکُما أسخَطتمانی وَ ما أَرضیتمانی "

برداشت سوم : آن دو خلیفه ، که در برخی از تعابیر روایی که در بحث تقیّه است از ایشان به لات و عزّی تعبیر می شود یعنی اینها دو بت بودند و این لات و عزّی ، حضرت صدیقه را آزردند .

حال می خواهیم برگردیم و نتیجه گیری کنیم :

- لات و عزّی حضرت صدیقه (س) را آزردند .

- هرکس حضرت صدیقه (س) را بیازارد رسول خدا را آزرده است .

- هرکس رسول خدا (ص) را بیازارد مورد لعن خداوند در دنیا و آخرت است .

نتیجه آنکه : این دو نفر مورد لعن خدا در دنیا و آخرت هستند

این استاد حوزه پس از بیان مبانی تبرّی افزودند ما الان در جهانی زندگی می کنیم که عده ای می خواهند شبهاتی را به ساحت دینمان وارد کنند لذا شیعه باید به گونه ای قوی باشد که وقتی حرفی می زند بتواند از مبانی خودش دفاع کند .

این حالت بسیار مهم است که انسان همانطوری که به ساحت اولیای الهی ارادت دارد و نسبت به آنان حب و محبت دارد ، بغض و عداوت به دشمنانشان نیز داشته باشد چرا که در روایت داریم که " هل الدین الّا الحبّ و البغض " . برخی می خواهند فقط محبت را در دین جلوه بدهند . نه، در دین هم محبت هست و هم بغض .

این کارشناس مذهبی افزود این مطالب را عرض کردیم تا مبانی تبرّی برایمان روشن بشود . این حرفها چیزهایی نیست که با گذر زمان تغییر کند و ما بگوییم یگ زمانی اهل تبرّی بوده ایم و دیگر با گذر زمان اهل تبرّی نخواهیم بود . نه ، العیاذ بالله این حرف مثل آن است که ما بگوییم ما یک روزی اهل نماز بودیم از این به بعد اهل نماز نخواهیم بود . تولّی و تبرّی چیزهایی نیست که بتوان با آن معامله کرد چرا که اینها از فروع دین ماست.

حجت الاسلام والمسلمین مصلی نژاد با بیان اینکه اصل قضیه لعن و تبرّی مسلّم است افزودند این مساله نیز مهم است که نحوه اظهار لعن و تبرّی باید به گونه ای باشد که انسان با گفتنش آب به آسیاب دشمن نریزد .

ایشان با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین چندین سال پس از آنکه خلافتش غصب شد سکوت کردند افزودند خود این سکوت جای سوال دارد که آیا امیرالمومنین (ع) با این سکوت خود رفتار خلفا را امضا کرد ؟ حاشا و کلّا . اما آیا امیرالمومنین (ع) هم به گونه ای عمل کرد که دشمن مشترک اسلام به حوزه اسلام طمع کند ؟ خیر . آن زمان هم مسلمانان ، چه شیعه و چه سنی ، دشمت مشترک داشتند . اینها نکات دقیقی است که این سکوت ، یک سکوت توأم با بصیرت بود و طوری نبود که بهانه دست دشمن بدهد و شکاف در اصل اسلام ایجاد شود .

این کارشناس مذهبی با اشاره به انتشار سریع مطالب از طریق فضای مجازی در سطح جهان افزودند ما دست از تبرّی خودمان برنمی داریم ، ما اهل زیارت عاشوراییم اما انسان با حرفهایی که می زند و جلساتی که می گیرد نباید طوری کار کند که بهانه به دست دشمن بدهد .

این استاد حوزه با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این قضایا افزودند خب می دانیم که مقام معظم رهبری روی این قضایا عنایات ویژه ای داشتند که بهانه دست دشمن ندهیم . ایشان فقیهی است که مسائل دین را از یک قله رفیع رصد می کند . اگر مقام معظم رهبری چنین فرمایشاتی می دهد حکمت های عمیقی درونش نهفته است .

این کارشناس مذهبی اشاره ای نیز به بحث قمه زنی داشتند و افزودند می دانید که مقام معظم رهبری پیرامون قمه زنی نیز فرمایشاتی داشتند . چون الحمدلله فرهنگ عاشورایی ما خیلی غنی است بعضی وقت ها دشمن یک گوشه را می گیرد و همان را بزرگنمایی می کند و با آن بزرگنمایی چهره شیعه را مخدوش می کند .

یکی از دوستان اهل جهرم که ایام عاشورا در کربلای معلی مشرف بوده اند می گفت عده ای ساعت ها در بین الحرمین قمه می زدند و دقیقا خبرگزاری های خارجی روی این قمه زنی ها متمرکز شده بودند و به دنیا مخابره می کردند که شیعه این است !!!

باید خیلی مراقب باشیم که در نحوه ابراز ارادتمان به ساحت اهل بیت (ع) کاری نکنیم که چهره دین مخدوش شود و این یک نکته بسیار بسیار مهم است .

حاج آقا مصلی نژاد با اشاره به برخی از حوادث بعد از سقوط صدام در عراق افزودند ما شاهد آن هستیم که در کشور عراق حوزه علمیه نجف ، با بیش از هزار سال قدمت ، وجود دارد و مضجع شریف چندین امام آنجاست . دشمن دید اگر شیعه در عراق پابگیرد خیلی مشکل ساز می شود لذا یکی از نقشه هایی که در عراق ریختند آن بود که بین شیعه و سنّی اختلاف بیندازند که این اهداف در تخریب حرمین امامین عسکریین (ع) بسیار روشن بود . می دانید که این حرم ها در شهر سامراست و شهر سامرا از نظر بافت جمعیتی یک شهر سنّی نشین است . آنها با این کارشان می خواستند چنین القا کنند که تخریب حرم امامین عسکریین (ع) کار همین اهل سنّت است و بعد شیعه را به جان سنّی و بالعکس بیندازند . خودشان بعدها اعتراف کرده بودند که اصلا ما در مرزها منتظر بودیم که شیعیان از ایران برای برخورد با اهل سنت بیایند و عراق را به هم بریزند .

ایشان افزودند ما یادمان می آید که در همان ایام عده ای می گفتند چرا اقدامی نمی کنند ؟ اما فقیه نامداری که در راس نظام است گاهی به واسطه چیزهایی که می بیند سکوت می کند . انسانی که بی بصیرت باشد این حوادث را فرصت می بیند اما کسی که اهل بصیرت است این را یک تله می بیند .

این کارشناس مذهبی با اشاره به برخی از حوادث اخیر عراق افزودند در همین جریانات اخیری که در عراق رخ داد یکی از نکات خیلی جالب که پیش آمد فتوای مرجعیت عراق بود که حکم جهاد بر علیه گروه تکفیری داعش دادند . ما شاهد بودیم که عراق بصورت یکپارچه ، چه شیعه و چه سنی ، قیام کردند .

ایشان افزودند دشمن مشترک شیعه و سنی که آمریکاست این وحدت را نمی خواهد و بر نمی تابد لذا شما وقتی که بررسی می کنید می بینید که این داعشی که روی پرچمش نام پیامبر (ص) را حمل می کند در واقع یک گروه ظاهرنمای اسلامی است که از اسرائیل متولد شده است . ما باید خیلی مراقب اینها باشیم . الان دشمن دارد الگوهایی را به نام اسلام جا می زند در حالی که حقیقتش کفر و الحاد است . برای تشخیص اینها باید بصیرت داشت لذا به کلام نافذ مقام معظم رهبری برمی گردیم که از آن طرف به عنوان شیعه انگلیسی تعبیر کردند که گاهی می بینید حتی شیعه هم القا می شود اما این شیعه از کجا متولد شده است ؟ حقیقت شیعه که روشن است اما گاهی اوقات یک بدل از شیعه القا می کنند که می بینید ردّ پای آن در انگلیس است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شیعه انگلیسی یاد کرده اند .

این استاد حوزه افزودند شیعه انگلیسی آن کسی است که همین اختلافات را در حوزه اسلام گسترش می دهد و شکاف و تنش ایجاد می کند . دشمن خیلی خوشش می آید که اهل سنت شیعه را تکفیر کند و شیعه هم اهل سنت را تکفیر کند . دائما به جان هم بیفتند و آنها بهره برداری کنند . اینها نکات دقیقی است که ما باید آن مبانی را در بحث تبرّی داشته باشیم . ما از حرف خودمان دست برنمی داریم اما باید بصیرت هم در کنار این قضیه باشد .

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل مصلی نژاد با اشاره به اهدای گل نرگس از سوی کانون فرهنگی سلاله پاکان به شرکت کنندگان در مراسم جشن عیدالزهرا (س) و آغاز امامت حضرت اباصالح المهدی(عج) افزودند گل نرگس گلی است که اهل بیت (ع) هم روی آن نظر داشته اند و در روایات داریم که بوئیدن گل نرگس از بیماری زکام پیشگیری می کند .

ایشان افزودند دوستانی که این گل نرگس را تهیه کرده اند شاید یک لطیفه ای هم همراهش باشد و آن اینکه  اگر گل نرگسی را می بویی و احساس لذت می کنی ، بدان که شیعه گل نرگسی دارد که با آمدنش کلّ جهان بهار می شود " و اشرقت الارض بنور ربّها " . ان شالله زمین به وجود مهدی آل محمد (عج) روشن خواهد شد .

حاج آقا محمداسماعیل مصلی نژاد در قسمت دیگر سخنان خود با تلاوت آیه شریفه " بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ " به بحث پیرامون امام زمان (عج) پرداختند .

ایشان افزودند در تفسیر این آیه که آیه 86 سوره مبارکه هود است آمده که مقصود از بقیّة الله ، مهدی آل محمد صلوات الله و سلامه علیه است و در روایت شریفی آمده است که اولین جمله ای که حضرت بعد از ظهور خواهد گفت این است که می فرماید " ألا یا أهل العالم أنا بقیه الله " .

امام زمان (عج) آقایی است که دل شیعه به یادش و برای ظهورش می تپد . امام زمان (عج) آقایی است که آبروی هستی ماست . امام زمان (عج) آقایی است که اگر دائما به او رو کنیم انسان را از سرحدّ انسان های معمولی به اولیاء الله ارتقا می دهد .

 این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه 62 سوره مبارکه یونس " ألا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ " به جایگاه ویژگی رفیع اولیاء الله در قرآن کریم اشاره کردند و افزودند خداوند در این آیه می فرماید که آگاه باشید که اولیاء خدا هیچ ترسی ندارند ، اهل حزن نیستند ، دلشان سرزنده است و کوران حوادث عالم آنها را درنمی وردد. آولیاء الله مثل کوه ایستاده اند .

ایشان با بیان اینکه رمز اینکه انسان بتواند اولیاء الله باشد در دعای ندبه است افزودند آنجایی که می فرماید " أَیْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذِی إِلَیْهِ یَتَوَجَّهُ الْأَوْلِیَاءُ " یعنی کجاست آن وجه الله ؟ کجاست امام زمان که اولیاء خدا فقط به سوی او رو می کنند ؟. این جمله از دعای ندبه بیانگر این مطلب است که اگر می خواهی از اولیای الهی باشی فقط و فقط به سوی مهدی فاطمه (عج) رو کن . بقیّة الله خیرٌ لکم یعنی بقیة الله برای شما بهترین است . یعنی برای هر انسانی که بخواهد به هر مقامی از مقامات معنوی دست پیدا کند راهی میانبرتر از امام زمان (عج) نیست .

خداوند به یکی از علمای اهل معرفت بخاطر ریاضت های شرعی ، نظیر روزه های بسیار و توسلات زیاد و ... ، که کشیده بودند عنایت کرده بود و ایشان در اواخر عمرشان آنها را در دفتر یادداشتشان نوشته و به وصیّ خودشان سپردند. ایشان در این دفتر نوشته بودند ای کاش من عوض این ریاضت های شرعی که کشیدم تلاش کرده بودم تا به امام زمان (عج) نزدیک بشوم .

این استاد حوزه افزودند امام زمان خاتم الاوصیاء است ، عصاره همه انبیا و اولیاست و جای تعجب ندارد که بعد از ظهورش پیامبری الوالعزم ، یعنی حضرت مسیح (ع) ، به ایشان اقتدا می کند . آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری . لذا جای اغراق نیست اگر بگوییم که ما گل نرگسی داریم که با آن یک گل نرگس عالم بهار می شود .

نکته دقیقی که در این آیه از سوره هود است آن است که فرمود بقیة الله خیر لکم . بقیة الله برای شما بهترین است . اما آیا این حرف تمام شد ؟ نه ، بلکه این حرف یک شرط دارد و آن اینکه " إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ ". یعنی اگر شما اهل ایمان باشید برای شما بهترین است .

این کارشناس مذهبی افزودند این حرف به معنای آن است که اگر شما اهل ایمان نبودید چه بسا که با خود امام زمان (عج) هم دچار مشکل شوید . ما در برخی از روایات داریم که وقتی امام زمان (عج) ظهور می کند از برخی از مساجد علیه امام زمان (عج) سازماندهی می شوند . همانطوری که همین مسلمان ها بر علیه جدش امیرالمومنین (ع) جمل ، صفین و نهروان و ... راه انداختند .

ایشان با بیان اینکه در روایات داریم که در آخر الزمان یکی از مواردی که خیلی سخت است آن را حفظ کرد ایمان است افزودند الحمدلله مردم جهرم این روایات را از حضرت آیت الله آیت اللهی (ره) زیاد شنیده اند که در دوران آخرالزمان حفظ ایمان مثل نگه داشتن آتش در کف دست است . در آخرالزمان فردی که صبح از خانه خارج شده است وقتی به خانه برمی گردد ایمان ندارد .

حاج آقا مصلی نژاد افزودند پناه بر خدا این همه وسایل ارتباط جمعی نظیر ماهواره و ... می تواند در یک شب ایمان را از فرد بگیرد ، او را به زانو آورد ، حرام را به کامش گذاشته و لذیذ کند و امام زمان (عج) را در کامش تلخ کند لذا در آخرالزمان انسان باید مواظب باشد تا ایمانش را حفظ کند .

این عارف سالک در بیان چگونگی حفظ ایمان افزودند یکی از راههای حفظ ایمان در آخرالزمان بصیرت است که انسان در مسیر ولایت، ولایت امام زمان (عج) و شعاع آن که ولایت فقیه است را گم نکند . در همین کشور بعضی ها بودند که ولایت فقیه را انکار کردند ، بعد خارج نشین شدند و به دنبال آن امام زمان (عج) را نیز انکار کردند .

ایشان افزودند در روایات به ما سفارش شده است که دعای غریق را بسیار بخوانیم تا در موج های فتنه آخرالزمان ایمانمان حفظ شود .

دعای غریق اینگونه است که بگوییم :

یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ

 ای خدای رحمان ! ای خدای رحیم ! ای خدایی که دل ها را تو می گردانی ! قلب مرا بر دینت ثابت نگه دار .

خدا به همه ما این توفیق را بدهد تا بتوانیم از این فضای شیعی که الحمدلله در کشور ماست استفاده کنیم و قدر حکومت دینی که داریم را بدانیم . تنها کشوری که دل مردم ، به صورت یکپارچه ، به یاد امام زمان (عج) می تپد و رهبرش مزیّن به شعاع نوری از ولی الله الاعظم (عج) است کشور ماست و ما باید خیلی قدر این را بدانیم و در یک کلام همه باید قدردان نعمت ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشیم و از صمیم قلب الحمد لله رب العالمین بگوییم .

ما کلّ زندگیمان را میهمان امام زمان (عج) هستیم چرا که " بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى " به یمن وجود امام زمان (عج) مردم رزق می خوردند و " وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ " و به وجود پربرکت امام زمان (عج) آسمان و زمین استوار و ثابت هستند .

 مدیحه سرایی امام زمان (عج) و امیرالمومنین (ع) توسط محمدصادق بهمن زادگان ، اهدای چندصد شاخه گل نرگس به شرکت کنندگان ، پخش شیرینی و شکلات و ... از دیگر برنامه های این جشن فاطمی - مهدوی بود و در پایان مراسم نیز حضار میهمان سفره اطعام امام زمان (عج) بودند .

قابل ذکر است که برگزاری جشن عیدالزهرا سلام الله علیها و آغاز امامت حضرت مهدی آل محمد (عج) سنت حسنه ای است که حضرت آیت الله حاج سیدحسین آیت اللهی (ره) ، امام جمعه فقید جهرم ، در این دیار علی الخصوص مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) پایه گزاری نموده اند و الحمد لله این مراسم ، بر طبق فرمایشات آن عالم ربانی ، هرساله باشکوهتر از سال قبل برگزار می شود .

۹۳/۱۰/۱۱
مجتبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی